top of page

FAQ's.

  • HOEVEEL MOET IK BESTEDEN VOOR GRATIS VERZENDING?
    Wij bieden bij Golden Culture bij een bestelling van €69,95 euro of meer, gratis verzending binnen Europa. Onder dit bedrag is het tarief €7,95 voor een levering binnen Europa. In Nederland en België is er geen vereiste besteding om gratis verzending te ontvangen, elke bestelling wordt gratis verzonden!
  • HOE STUUR IK EEN ITEM RETOUR?
    ​Bij ons kun je binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket, je artikelen omruilen of retourneren. Stuur eerst een e-mail naar contact@goldenculture.net Verpak dan de artikelen die geretourneerd moeten worden in de originele verzendzak of een andere stevige verpakking. Je mag het artikel natuurlijk passen, maar zorg ervoor dat het artikel ongedragen en ongewassen is en dat alle kaartjes er nog aan zitten. De retourkosten zijn helaas voor eigen rekening. Wij kunnen je een retourlabel sturen die je heel makkelijk kan uitprinten voor €5,95. Lever jouw retourpakket bij een DHL of PostNL servicepunt en bewaar het verzendbewijs (eventueel de Track & Trace code). Je kan het pakketje ook zelf opsturen bij een postkantoor. ​Wij sturen je de juiste gegevens dan in een E-mail. Retourzendingen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, kunnen helaas niet worden geretourneerd.
  • HOE VERLOOPT DE TERUG BETALING?
    De terugbetaling vindt plaats uiterlijk 4 á 5 werkdagen nadat het geretourneerde artikel door ons is ontvangen. Het aankoopbedrag wordt terug gestort met hetzelfde betaalmiddel ​als waarmee jij de betaling hebt voltooid.
  • WAT TE DOEN BIJ EEN KLACHT OVER EEN BESTELLING?
    Bij een klacht staan wij voor je klaar! Maak dit zo snel mogelijk kenbaar via e-mail. Mocht je een beschadigd of onjuist artikel ontvangen hebben, dan sturen we je een kosteloos retourlabel. Wil je een vervangend artikel ontvangen, vermeld dit dan in de e-mail. Indien het gewenste artikel nog leverbaar is, ruilen wij het artikel om. Heb je een klacht na het dragen van een artikel? Neem gerust contact met ons op. ​Onze herroepingsperiode duurt 14 dagen. Neem contact op via contact@goldenculture.net of stuur een bericht via de socials!
  • WELKE BETAALMOGELIJKHEDEN ZIJN ER BIJ JULLIE?
    Bij Golden Culture kun je op de volgende manieren 100% veilig afrekenen: Ideal, Creditcard, Paypal, Apple Pay & Android Pay. Sofort Banking en Klarna Pay later.
  • WAT ZIJN DE RETOURVOORWAARDEN?
    Not so happy with your order? Je kunt jouw bestelling, op eigen kosten en in de originele verpakking, binnen 14 dagen retourneren mits het aan onze retourvoorwaarden voldoet. Mochten wij een item retour ontvangen die niet aan onderstaande retourvoorwaarden voldoet, dan kunnen we deze helaas niet retour accepteren. Wij zullen opnieuw verzendkosten in rekening brengen om het item naar je terug te sturen. Sale items mogen geretourneerd te worden. De kosten van de retourzending zijn voor de klant. De bestelling dient in originele verpakking geretourneerd te worden. Het item mag niet gedragen, gewassen, vermaakt of beschadigd zijn. De labels dienen aan het item bevestigd te zijn. Pas op met make-up: een item met make-up vlekken wordt niet retour genomen. Bestellingen die buiten het retourtermijn van 14 dagen vallen, worden niet retour genomen. Er wordt geen was garantie gegeven, ontstane problemen na het wassen zijn op eigen verantwoordelijkheid. Oorbellen mogen vanwege de hygiëne niet geruild of geretourneerd worden. Stuur eerst een e-mail naar contact@goldenculture.net Verpak dan de artikelen die geretourneerd moeten worden in de originele verzendzak of een andere stevige verpakking. Je mag het artikel natuurlijk passen, maar zorg ervoor dat het artikel ongedragen en ongewassen is en dat alle kaartjes er nog aan zitten. De retourkosten zijn helaas voor eigen rekening. Wij kunnen je een retourlabel sturen die je heel makkelijk kan uitprinten voor €5,95. Lever jouw retourpakket bij een PostNL-servicepunt en bewaar het verzendbewijs (eventueel de Track & Trace code). Je kan het pakketje ook zelf opsturen bij een postkantoor. ​Wij sturen je de juiste gegevens dan in een E-mail. Retourzendingen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, kunnen helaas niet worden geretourneerd.
  • HOE PLAATS IK EEN BESTELLING?
    Heb je een Golden Culture item gevonden die je echt moet hebben? Mooi! Selecteer nu een kleur en/of maat en klik op ‘in shopping bag’. Natuurlijk kun je lekker verder shoppen, je kunt altijd nog terug naar je winkelwagentje door op het ‘shopping bag icoontje’ rechtsboven te klikken. Let op: als artikelen in je winkelwagentje liggen betekent dit niet dat ze gereserveerd zijn. Ben je uitgeshopt? Dan is het tijd voor de afronding van je bestelling. Klik op het ‘shopping bag icoontje’ rechtsonder om naar jouw Golden Culture items te gaan. Voer uw e-mailadres in. Dit adres zal worden gebruikt voor het aan u verzenden van de orderstatus en updates. Je kunt ook een kortingscode toepassen bij het kopje eronder. Om de bestelling af te kunnen ronden moet je het eens zijn met onze Algemene Voorwaarden. Klik vervolgens op de knop ‘Bestellen’. Nu beland je op de check-out pagina. Hier kun je gemakkelijk op één pagina al je gegevens invullen. Dit gaat in 4 stappen: Verzending & Levering. - Voer het adres in waar u uw bestelling wilt ontvangen. Alle velden zijn verplicht tenzij ze expliciet als optioneel gemarkeerd zijn. Verzend- en leveringsmethoden. Selecteer een verzendmethode, we bieden standaard verzending Nederland & België en Europa aan. Nederland en België is kosteloos, voor de rest van Europa geldt vanaf €69,95.- kosteloos. Als je op werkdagen voor 17:00 besteld sturen we het dezelfde dag nog op en heb je jouw Golden Culture items met een beetje geluk de volgende dag al in huis. In het weekend worden bestellingen ook tot 17:00 dezelfde dag nog verzonden! Betalingsgegevens. Selecteer de betalingsmethode om je bestelling te veilig betalen. Als je de bestelling afrondt word je automatisch doorverwezen naar de veilige website van de payment provider. Je bestelling is geplaatst! 🎉
  • WAT ZIJN DE ALGEMENE VOORWAARDEN?
    ALGEMENE VOORWAARDEN 1.ALGEMEEN De volgende algemene voorwaarden gelden voor alle bestellingen die bij Golden Culture worden geplaatst. Door gebruik te maken van goldenculture.net en/of door een bestelling te plaatsen, accepteer je dat je bent gebonden aan de onderstaande algemene voorwaarden. Zorg dat je de voorwaarden hebt gelezen en begrepen hebt voordat je je bestelling plaatst. We behouden ons het recht voor om deze voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving aan jou. De versie van de voorwaarden, die geldt voor jouw bestelling, is de versie die te vinden is op goldenculture.net ten tijde van de plaatsing van je bestelling. 2.AANBOD Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als Golden Culture gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Dat producten of diensten op enig tijdstip worden aangeboden bij Golden Culture, biedt geen garantie dat deze producten of diensten te allen tijde verkrijgbaar zijn. We behouden ons het recht voor om producten op ieder willekeurig moment terug te trekken. 3.PRIJS De prijzen die zijn vermeld op goldenculture.nl zijn inclusief de wettelijke BTW, en inclusief de verzendkosten. Druk-, zetfouten en prijswijzigingen voorbehouden. Verzending naar een adres binnen Nederland en België is kosteloos, Verzending naar de rest van Europa bedraagt €7,95 per bestelling. Bij een bestelling boven de €69,95,- word je pakket in geheel Europa gratis afgeleverd. 4. OVEREENKOMST Bestellingen kunnen enkel geplaatst worden op goldenculture.net Indien je je e-mailadres hebt geregistreerd, ontvang je na het plaatsen van een bestelling een bevestiging per e-mail. ​Wanneer je geen bevestiging per e-mail ontvangt, heb je het recht de overeenkomst te ontbinden. Als we je bestelling onverwachts niet kunnen leveren, dan laten we je dit zo snel mogelijk weten. Mocht de bestelling al zijn betaald, dan proberen we de betaling via de door jou gebruikte betaalmethode terug te storten. Indien de terugbetaling op een andere manier gedaan moet worden, zal golden culture je hiervan op de hoogte stellen en je in contact brengen met ons team dat deze terugbetaling zal afhandelen. 5.BETAALWIJZEN Creditcard of betaalpas Je kunt je betaalgegevens bij bestelling invullen en gebruikmaken van een geldige creditcard of betaalpas (met VISA of Mastercard). Het betreffende bedrag wordt onmiddellijk gereserveerd op je creditcard/betaalpas en pas afgeschreven nadat de goederen zijn verzonden. Golden Culture behoudt zich het recht voor om de geldigheid van de creditcard/betaalpas te controleren, alsook de kredietlimiet in relatie tot het bestelbedrag en of de adresgegevens van de koper juist zijn. Op grond van deze controles kunnen we een bestelling weigeren. Paypal Tijdens het bestelproces wordt je doorverwezen naar PayPal. Je hebt hier de mogelijkheid om eenvoudig betalingen te verrichten uit je 'portefeuille' of om deze enkele dagen later van een eigen rekening af te laten halen. Apple Pay Tijdens het bestelproces wordt je doorverwezen naar Apple Pay. Je hebt de mogelijkheid om via Apple pay te betalen wanneer je een Apple toestel, een Apple ID hebt en deze correct heb geconfigureerd. Android Pay Tijdens het bestelproces wordt je doorverwezen naar Android Pay. Hier heb je de mogelijkheid om met je Android toestel en account de betaling te verrichten IDeal IDeal is de meest gebruikte betaalmethode van Nederland. Verricht de betaling met de gegevens van je bank. Sofort Banking Een Betaalmethode waar je ook de gegevens van je bank gebruikt om de betaling te voltooien. Deze methode wordt veel gebruikt in verschillende Europese landen. Klarna Klarna Pay later: Je geeft Klarna jouw gegevens en betaalt het bedrag 21 dagen na ontvangst, aan Klarna. 6.LEVERING Golden Culture gaat uiteraard uiterst zorgvuldig te werk bij de registratie en verwerking van bestellingen. De bestelling wordt afgeleverd op een woonadres of afhaalpunt in Europa. Dit is afhankelijk van de door jou gekozen leveringswijze. Golden Culture streeft ernaar om bestellingen zo snel mogelijk en op volgorde van binnenkomst af te handelen. We streven ernaar om binnen 1 a 2 werkdagen na bevestiging van een bestelling te leveren naar Nederland, tenzij anders overeengekomen. Een bestelling naar andere landen binnen Europa duurt meestal 4 á 5 werkdagen. Hoewel we ernaar streven om binnen de gestelde termijn te leveren, kan vertraging ontstaan door onverwachte gebeurtenissen. Mocht de levering onverwachts niet binnen 30 dagen plaatsvinden, dan kun je de bestelling annuleren. Voordat je een bestelling plaatst, wordt je geïnformeerd over de verwachte levertermijn. Indien je je e-mailadres hebt geregistreerd, ontvang je na het plaatsen van een bestelling een bevestiging per e-mail, met daarin de verwachte levertermijn. 7. HERROEPEN VAN EEN BESTELLING Je kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Golden Culture mag je vragen naar de reden van herroeping, maar jou niet tot opgave van deze reden(en) verplichten. De 14 dagen bedenktijd gaan in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen. Als je je bestelling wilt annuleren of retourneren, dient je een e-mail te sturen naar contact@goldenculture.net Retourneer de artikelen zoals hieronder vermeld in paragraaf 8. We zullen proberen om het geld zo snel mogelijk en op dezelfde wijze als waarop je hebt betaald terug te storten, uiterlijk 5 dagen na ontvangst van je annulering, op voorwaarde dat we de artikelen, of een bewijs dat de artikelen zijn teruggezonden hebben ontvangen. Er kan een andere betaalwijze worden gebruikt voor de terugbetaling als je hiervoor toestemming geeft. 8.RETOURZENDINGEN ​ Golden Culture garandeert een volledige vergoeding, van teruggezonden artikelen op grond van paragraaf 5 (Herroepen van een bestelling), op voorwaarde dat alle artikelen worden teruggezonden in dezelfde staat als waarin zij verkeerden bij ontvangst. Dit houdt in dat de artikelen niet beschadigd, vuil, gewassen, gewijzigd of gedragen (anders dan het passen van het artikel) mogen zijn en dat etiketten of prijskaartjes niet zijn verwijderd. Je stuurt als eerste een e-mail naar contact@goldenculture.net met hier in je naam, adres en eventueel een opgave van reden en als je je bestelling wilt ruilen, ook de gewenste maat. Je kan het pakket via de post opsturen naar ons hoofdkantoor. De kosten van het verzenden zijn voor eigen rekening. Wanneer je het pakketje naar ons toestuurt, zorg dan dat je altijd een verzendbewijs bewaart. Golden culture is niet verantwoordelijk voor retourzendingen die zoek raken.
  • PRIVACY POLICY.
    Privacy policy - Golden Culture. Golden Culture (hierna: “Golden Culture”, “GC”, ”ons”, “onze”) hecht veel waarde aan de privacy rechten van bezoekers en klanten. Daarom gaan wij zeer zorgvuldig om met de gegevens welke wij verzamelen. Dit statement heeft een informatieve functie om onze bezoekers en klanten in te lichten over onze richtlijnen en maatregelen met betrekking tot dit onderwerp. Ook wordt er toegelicht welke gegevens er door ons verwerkt en tevens beschermd worden. Dit statement is van toepassing voor alle bezoekers van onze website (www.goldenculture.net) Identiteit Golden Culture (KvK registratienummer: 80024823) (BTW-nummer: NL861531978B01) verzamelt-, en is beheerder van alle persoonsgegevens die worden verstrekt via de website, en daarmee verantwoordelijk voor bescherming van deze gegevens conform toepasselijke recht- en regelgeving inzake bescherming persoonsgegevens. Golden Culture verzamelt persoonlijke informatie bij o.a. het aanmaken van een account, het plaatsen van een bestelling en het aanmelden voor een nieuwsbrief. Deze informatie is vereist om orders goed te kunnen verwerken en versturen. Golden Culture bepaalt welke persoonsgegevens verwerkt worden, voor welk doeleinde en voor hoe lang deze gegevens worden bewaard. Juridische grond Golden Culture heeft gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en Golden Culture, zoals jouw aankoop van een product of je recht op garantie. Dit is het geval bij: - Het plaatsen van een order - Bezorging van de order - Retour & ruiling - Contact met onze klantenservice Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dit betekent dat we onze bezoekers en klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Dit belang geldt voor: - Contact met onze klantenservice - Reviews & klanttevredenheidsonderzoek - Bezoek van onze website - Accountbeheer - Nieuwsbrieven - Acties & promoties - Social media kanalen Er kan ook een wettelijke verplichting zijn om je gegevens te gebruiken. Bijvoorbeeld wanneer er sprake is van een vermoeden van fraude. In sommige gevallen heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden wij netjes bij. Wie heeft toegang tot persoonsgegevens? We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening. Het betreft dan: bezorgpartners, leveranciers, betaalpartners. De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze uitsluitend gebruiken om jou een dienst te leveren namens Golden Culture. Tenzij zij zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden. Bewaartermijn We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Hierna verwijderen we alle data die we hebben of worden je gegevens geanonimiseerd en uitsluitend intern gebruikt voor analyses en rapportages. We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen; - Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na deze termijn worden de gegevens geanonimiseerd en mogelijk gebruikt voor interne doeleinden. - Van de Belastingdienst moeten wij onze administratie met factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Na deze termijn gebruiken we uitsluitend geanonimiseerde gegevens voor interne doeleinden. - Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we de intrekking van je verzoek. - Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren wij zo lang als nodig. Jouw rechten De bezoeker/klant blijft in beheer van zijn/haar eigen persoonsgegevens. Daarom heb je altijd de volgende rechten: - Recht op toegang - Recht op portabiliteit - Recht op correctie - Recht op verwijdering - Recht op bezwaar - Recht op restrictie - Recht op intrekken van toestemming Stripe Voor het afhandelen van een (deel van) de betalingen in onze webwinkel maken wij gebruik van het platform van Stripe. Stripe verwerkt uw naam, adres en woonplaatsgegevens en uw betaalgegevens zoals uw bankrekening- of creditcardnummer. Stripe heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beschermen. Stripe behoudt zich het recht voor uw gegevens te gebruiken om de dienstverlening verder te verbeteren en in het kader daarvan (geanonimiseerde) gegevens met derden te delen. Stripe deelt in het geval van een aanvraag voor een uitgestelde betaling (kredietfaciliteit) persoonsgegevens en informatie met betrekking tot uw financiële positie met kredietbeoordelaars. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op de onderdelen van Stripe's dienstverlening waarvoor zij derden inschakelen. Stripe bewaart uw gegevens niet langer dan op grond van de wettelijke termijnen is toegestaan.Wij behouden te allen tijde het recht ons privacybeleid te wijzigen. Op deze pagina vindt u echter altijd de meest recente versie. Als het nieuwe privacybeleid gevolgen heeft voor de wijze waarop wij reeds verzamelde gegevens met betrekking tot u verwerken, dan brengen wij u daarvan per e-mail op de hoogte. Je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen via een e-mail naar contact@goldenculture.net
  • Hoe voeg ik een vraag en antwoord toe?
    Volg deze 4 stappen om een nieuwe FAQ toe te voegen: 1. Beheer FAQ's vanaf je dashboard of in de Editor. 2. Voeg een vraag en antwoord toe. 3. Wijs je FAQ toe aan een categorie. 4. Klik op 'Opslaan' en op 'Publiceren'. Je kunt je FAQ's op elk gewenst moment bijwerken.
  • Kan ik een afbeelding, video of GIF aan mijn FAQ toevoegen?
    Ja. Volg deze 4 stappen om media toe te voegen: 1. Beheer FAQ's vanaf je dashboard of in de Editor. 2. Maak een nieuwe FAQ of bewerk een bestaande FAQ. 3. Klik vanuit het antwoordtekstvak op het video-, afbeeldings-, of GIF-pictogram. 4. Voeg media vanuit je bibliotheek toe en sla dit op.
  • Hoe kan ik de titel van mijn veelgestelde vragen wijzigen?
    Je kunt de titel bewerken via het tabblad 'Instellingen' in het FAQ-onderdeel in de Editor. Om de titel uit je mobiele app te verwijderen, ga je naar het tabblad 'Site en app' in je Wix owners-app en tik je op 'Aanpassen'.
bottom of page